Betingelser og vilkår Allinclusive.no

Våre vilkår för resor bokade efter 2017-05-10 finner du her
Allinclusive.no formidler allinclusive-reiser og hotell til reisemål over hele verden. Med Allinclusive.no har du muligheten til å bestille en komplett ferie eller kun en del av ferien. Du kan for eksempel velge å bare bestille kun hotell eller fly + hotell. Transfer er valgfritt i begge tilfeller. De vilkår som oppgis i disse bestillingsvilkårene kan variere som følge av hvilken kombinasjon av produkter og tjenester som bestilles. Allinclusive.no V/Goallinc AB har stilt lovpålagt reisegaranti via arrangøren Uvet Nordic hos Kammarkollegiet, Stockholm

Når du bestiller hotell på Allinclusive.no aksepterer du våre betingelser og vilkår. Dersom du bestiller fly + hotell aksepterer du i tillegg også flyselskapets betingelser og vilkår.

Vi forventer også at du har lest informasjonen under «Viktig å vite» før du gjennomfører din bestilling. På de fleste destinasjoner vises flymuligheter og flypriser med rutefly eller charterfly. Informasjonen hentes direkte fra flyselskapenes systemer. I enkelte tilfeller er fly og hotell priset i en totalpakke, som i sin helhet betales direkte til Allinclusive.no.

Når du bestiller fly + hotell aksepterer du også flyselskapets vilkår og betingelser. Allinclusive.no er ikke ansvarlig for endringer, kanselleringer eller vilkår knyttet til flyreisen. Dersom flyselskapet endrer tider/dager etter bestilling skal du motta informasjon direkte fra flyselskapet, og du er selv ansvarlig for å kontakte Allinclusive.no med informasjon om endringen. Allinclusive.no får ikke beskjed av flyselskapene dersom endringer oppstår. Vennligst legg merke til at visse flyselskap tar egen avgift for innsjekket bagasje. Denne summen inngår ikke i bestilllingen, og må betales direkte til flyselskapene etter bestilling.

I vårt onlinesystem settes flere ulike reiseprodukter som f. eks. fly, hotell, transfer o.l. sammen i en reservasjon. Til tross for at systemet er meget avansert og holder høy kvalitet, kan dessverre systemfeil oppstå. Vi samhandler automatisk via nettkommunikasjon med eksterne leverandørers systemer, og feil og tekniske problemer kan dessverre oppstå i samhandlingen med deres systemer. Vi gjør vårt beste for å unngå feil. Hvis likevel feil på våre systemer, rutiner eller andre forhold fører til at en reservasjon blir feilpriset, og/eller ikke lar seg gjennomføre, forbeholder vi oss retten til å kansellere reservasjonen og oppheve beløp som eventuelt er reservert på kredittkortet. En reservasjon hos oss er ikke fullstendig før alle deler av reservasjonen er bekreftet med respektive reservasjonsnummer, betaling av alle deler av reservasjonen er gjennomført, og skriftlig bekreftet av Allinclusive.no. Vi anbefaler alle våre kunder å kjøpe avbestillingsforsikring ved booking av reise.

Bestilling og betaling når reisen er med rutefly

Dersom det er mer enn 40 dager til avreise, kan du velge å delbetale reisens totalpris med kr 1750,- pr. pers ved bestillingstidspunktet. Restbeløpet forfaller 40 dager før avreise.
Dersom det er mindre enn 40 dager til avreise forfaller hele reisens pris ved bestillingstidspunktet.
Se punkt Avbestillingsregler for reiser med rutefly.

Bestilling og betaling når reisen er med charterfly

Når du bestiller en reise med charterfly + hotell (og evt transfer) betales flybillettene direkte til flyselskapet og hotell (og evt transfer) til Allinclusive.no.
Dersom det er mer enn 40 dager til avreise kan du velge å betale kun depositum eller hele reisens pris ved bestillingstidspunktet. Du vil motta informasjon om betalingsfrister på mail fra flyselskapet og fra Allinclusive.no
Dersom det er mindre enn 40 dager til avreise forfaller hele reisens pris umiddelbart. Følg fremgangsmåten for betaling gitt av de respektive flyselskapene da dette varierer.

Bestilling og betaling av kun hotell

Når du har gjort en reservasjon av kun hotell (og evt transfer), vil du motta en e-post til oppgitt e-postadresse på at Allinclusive.no har registrert din reservasjon. Kunden godkjenner reservasjonen når kredittkortet er autorisert, men bestillingen er først gjeldende når kredittkortet er belastet og voucher er sendt til kundens e-postadresse. Du som kunde er selv ansvarlig for å oppgi korrekt kortinformasjon, og at kortet er gyldig og har tilstrekkelig dekning. Allinclusive.no er ikke ansvarlig for kostnader kunden pådrar seg hvor feil/manglende informasjon er oppgitt.

Hotell- og transfervoucher

Når kredittkortet er belastet, vil det i løpet av kort tid sendes en bekreftelsesmail til oppgitt e-postadresse. Her finnes link til Min Side, hvor du kan logge deg inn og hente ut dine reisedokumenter. Disse må printes ut og medbringes på reisen. Du er selv ansvarlig for å melde fra til Allinclusive.no om evt. sen ankomst til hotellet når du bestiller. Allinclusive.no er ikke ansvarlig for at hoteller eventuelt kansellerer din reservasjon dersom du ikke har informert Allinclusive.no senest 7 dager før ankomst om at du har sen ankomst.

Secrethotels - Viktig info

På enkelte destinasjoner selger våre leverandører 3*, 4* og 5* Secret hotels. Dette er spesialtilbud hvor leverandøren står fritt til å velge hotell utfra klassifiseringen. Les nøye hotellinformasjonen. Slike reservasjoner er ikke refunderbare.

Avbestillingsregler for reiser med rutefly

  • Ved avbestilling mer enn 40 dager før avreise krever/beholder Allinclusive.no hele flyreisens pris, samt 20% av prisen for hotell (og evt transfer). Dersom du har delbetalt reisens totalpris har Allinclusive.no en økonomisk forpliktelse overfor flyselskapet. Dersom den reisende avbestiller etter at flybilletten er bestilt, må Allinclusive.no belaste den reisende med et gebyr tilsvarende hele flyreisens pris, samt 20% av prisen for hotell (og evt transfer). Gebyret varierer avhengig av billettype og opplyses på forespørsel.
  • Ved avbestilling mellom 15 - 40 dager før avreise beholder Allinclusive.no hele flyreisens pris, samt 30% av prisen for hotell (og evt transfer).
  • Ved avbestilling mindre enn 15 dager før avreise beholder Allinclusive.no hele reisens pris.
  • Avbestilling må skje skriftlig med korrekt bookingnummer til support@allinclusive.no


Avbestillingsregler for reiser med charterfly

Ved avbestilling av reiser med charterfly/charterarrangør gjelder respektive arrangørers vilkår for avbestilling av Kun flybilletter.

  • Ved avbestilling mer enn 40 dager før avreise beholder Allinclusive.no 20% av prisen for hotell (og evt transfer).
  • Ved avbestilling mellom 15 - 40 dager før avreise beholder Allinclusive.no 30% av prisen for hotell (og evt transfer).
  • Ved avbestilling mindre enn 15 dager før avreise beholder Allinclusive.no hele prisen for hotell (og evt transfer).
  • Avbestilling må skje skriftlig med korrekt bookingnummer til support@allinclusive.no


Avbestillingsregler for kun hotell

  • Ved avbestilling mer enn 40 dager før avreise beholder Allinclusive.no 20% av prisen for hotell (og evt transfer).
  • Ved avbestilling mellom 15 - 40 dager før avreise beholder Allinclusive.no 30% av prisen for hotell (og evt transfer).
  • Ved avbestilling mindre enn 15 dager før avreise beholder Allinclusive.no hele prisen for hotell (og evt transfer).
  • Avbestilling må skje skriftlig med korrekt bookingnummer til support@allinclusive.no


Endring av hotellbestilling

Endring av navn, bosted eller reisetidspunkt kan gjøres inntil 15 dager før avreise mot et administrasjonsgebyr på kr 250,- pr person + eventuelt pristillegg for hotellet, og er avhengig av ledig kapasitet.

Du har ikke krav på refusjon dersom du ankommer hotellet/leiligheten senere eller forlater hotellet/leiligheten tidligere enn de datoer du har bestilt for.

Redusering av antall reisende er en endring som kan påvirke den totale prisen og prisen pr person som fortsatt reiser kan derfor øke. Kontakt support@allinclusive.no for informasjon.

Endring av flybilletter

En reise bestående av fly + hotell som allerede er bekreftet kan som hovedregel ikke endres eller avbestilles uten kostnad grunnet flyselskapets/charterarrangørens vilkår og regler. Hvis det i henhold til flyselskapets/charterarrangørens regler er mulig å endre eller avbestille påberegnes et endringsgebyr pålagt av respektive flyselskap/charterarrangør.

Ansvar

Allinclusive.no formidler hoteller gjennom flere hotellagenter, og tar derfor intet ansvar, økonomisk eller på andre måter, dersom det presenteres feil eller utelatt informasjon i hotellbeskrivelsene på våre internettsider, eller andre feil eller endringer forårsaket av tredjepart (for eksempel hotellagentene eller hotellene). Avtalen gjøres direkte mellom deg som kunde og hotelleverandøren, og du må akseptere disse reglene for alle som omfattes av din bestilling.

Når du bekrefter bestillingen bekrefter du som kunde at du har lest og satt deg inn i informasjonen om hotellet som finnes på våre sider. Du har ikke rett til å endre eller avbestille uten kostnad en bestilling du har bekreftet på bakgrunn av informasjon og kundevurderinger du har innhentet fra andre nettsider etter at du har bekreftet bestillingen.

Vi forventer at du som kunde har satt deg inn i destinasjonens værforhold og sesongvariasjoner før du bestiller. Destinasjoner som tilbys året rundt, eksempelvis rundt Middelhavet, kan ha store sesongvariasjoner i temperatur - både i luft og vann. http://www.storm.no

Vær oppmerksom på at noen hoteller i visse land (f.eks Egypt, Tunisia, Marokko og Tyrkia) ikke tillater statsborgere som innehar det landets pass å bestille på spesielle kontraktsfestede priser solgt utenfor det landet. Dersom du som kunde har et pass utstedt av et av disse landene - vennligst kontakt oss før bestilling slik at vi kan undersøke dette for deg. Vi gjør oppmerksom på at våre priser gjelder for gjester som innehar pass utstedt av Schengen- eller EU-land. Dersom noen i reisefølget reiser på pass utstedt utenfor disse områdene kan det medføre ekstrakostnader ved innsjekk på hotellet.

Allinclusive.no er ikke ansvarlig for feil, omstendigheter eller endringer som ligger utenfor vår kontroll. Uten å begrense den generelle påstanden ovenfor, skal følgende betraktes som slike omstendigheter: Naturkatastrofe, krig, voldelige tilløp, terrorisme, revolusjon, myndighetsbeslutninger, brann, oversvømmelse, eksplosjon, tåke eller dårlig vær, streik, lockout, boikott, embargo eller blokade.

Dersom feil mot formodning skulle oppstå, vil Allinclusive.no tilstrebe å bistå kunden etter beste evne. Allinclusive.no er ansvarlig og vil erstatte direkte økonomisk tap som kunden skulle bli påført som følge av uaktsomhet fra Allinclusive.no´s side. Allinclusive.no har imidlertid intet ansvar for eventuelle indirekte tap eller konsekvenstap som kunden måtte bli påført som følge av eventuelle feil, kanselleringer eller forsinkelser.

Hotellagentene/leverandørene av Allinclusive.no´s tjenester har retten til å endre din bestilling til et likeverdig hotell. Du vil få informasjon om endringen så raskt som mulig etter at endringen er gjort. Ingen kompensasjon utbetales om dette skulle inntreffe. Ved ekstreme forhold kan din bestilling bli annullert. Du blir da kontaktet så snart som mulig og får igjen pengene dine, men har ikke krav på kompensasjon.

Reklamasjon

Eventuelle reklamasjoner under oppholdet skal fremsettes overfor hotellets personale så raskt som mulig etter at du har oppdaget mangelen, slik at feilen/mangelen kan avhjelpes med det samme og med minst mulig ulempe for deg. Dersom feilen/mangelen ikke kan løses av hotellet er det viktig at du tar kontakt med den lokale representanten for hotelleverandøren på reisemålet. Kontaktinformasjon står nederst på din hotellvoucher.

Dersom feilen/mangelen fortsatt ikke kan løses, skal det fylles ut reklamasjonsskjema som skal signeres og godkjennes av begge parter. Har du fortsatt behov for assistanse skal du kontakte kundeservice på Allinclusive.no på tlfnr: 62 20 35 70 eller på epost: support@allinclusive.no
Vi gjør oppmerksom på at enkelte samtaler vil bli tatt opp.

NB! Sørg for at du får kopi av reklamasjonsskjema. Dersom feilen/mangelen ikke kan rettes på stedet - send epost til support@allinclusive.no med beskrivelse av hendelsesforløpet og legg ved evt. dokumentasjon. Skriftlig reklamasjon må være Allinclusive.no i hende senest 21 dager etter hjemkomst.

Dersom du ikke har informert hotellet, den lokale agenten og allinclusive.no om eventuelle feil/mangler under oppholdet, mister du din rett til å klage i ettertid.

Pass/visum/vaksiner

Kunden har selv ansvar for å ha gyldig pass, og undersøke om visumplikt, transittvisum, vaksiner og nødvendige medikamenter for den aktuelle destinasjonen.

Turistskatt

Enkelte destinasjoner pålegger turister å betale en lokal turistskatt. Denne er ikke inkludert i prisen og må betales direkte til hotellet under oppholdet. Som oftest blir den beregnet på pr rom, pr natt.

Avbestillingsforsikring og Reiseforsikring

Vi anbefaler alle reisende å ha avbestillingsbeskyttelse og reiseforsikring. Når du bestiller, kan du velge om du vil ha avbestillingsforsikring eller ikke. Det er viktig å ha avbestillingsforsikring for å unngå å tape penger til turen hvis du er tvunget til å avbryte ved sykdom. Vi samarbeider med Aksept forsikringsselskap. Du finner vilkårene her: https://www.accept.se/resebyra/
Avbestillingsforsikring må kjøpes ved bestilling, det kan ikke legges til i etterkant. I tillegg anbefaler vi at kunder medbringer Europeisk helsetrygdkort (tidl. Trydgekontorets skjema E- 111)

Alder

Du må kunne garantere at du er minst 18 år. Kontakt support@allinclusive.no for Fullmaktskjema. Dersom barn eller ungdom under 18 år reiser med andre voksne enn sine foreldre/foresatte, kan man på enkelte flyplasser og/eller reisemål bli avkrevd skriftlig dokumentasjon fra foreldrene om at de kan reise med andre voksne. For mer informasjon, ta kontakt med det enkelte lands ambassade/konsulat.